Bestuurslid/leden gezocht

22 april 2021

In de vorige editie van ons parochieblad melden we al dat Gusta Willems haar termijn niet verlengt. Per juli 2021 is de portefeuille communicatie binnen het bestuur vacant. De andere portefeuilles zijn (nog) bezet, maar door persoonlijke omstandigheden is niet elk bestuurslid volledig inzetbaar. Tijd dus voor versterking van het parochiebestuur!

Wat levert deel uitmaken van het parochiebestuur op?

  • U bent onderdeel van een team dat met hart en ziel gaat voor onze parochie. Als bestuur geloven wij in de kracht van de lokale geloofsgemeenschappen. Die willen wij dan ook zo goed mogelijk ondersteunen met zaken die centraal geregeld worden. Denk daarbij aan overkoepelende communicatie, automatisering maar ook bijvoorbeeld aanvragen voor verbeteringen van de gebouwen die via het parochiebestuur de weg vinden naar het bisdom.
  • U denkt mee over de optimale inzet van het pastoraal team en het beleidsplan dat vanuit het pastoraal beleidsplan wordt ontwikkeld door onze parochie. In een tijd waar pastorale nabijheid belangrijk is maar tegelijkertijd steeds uitdagender wordt door het kleine pastorale team dat we hebben, kunnen ideeën vanuit het parochiebestuur van grote toegevoegde waarde zijn!
  • U maakt kennis met mensen buiten uw eigen geloofsgemeenschap. Echt een verrijking! Onze 8 geloofsgemeenschappen hebben elk een eigen kleur. Wat hen bindt is het onderdeel zijn van de wereldkerk waar wij deel van uitmaken. U ontmoet gedreven vrijwilligers, die elk hun eigen motivatie hebben zich in te zetten voor de kerk. Door de kruisbestuiving die uit de ontmoeting ontstaat komen vaak mooie ideeën, die door het parochiebestuur worden omgezet in actie.
  • Bovendien is een parochiebestuur op sterkte essentieel voor onze parochie en daardoor voor onze 8 geloofsgemeenschappen! Zonder sterk bestuur kunnen uiteindelijk de geloofsgemeenschappen ook niet in stand worden gehouden. Uw bijdrage is dus echt nodig!

Hoeveel tijd kost het parochiebestuur?

  • We vergaderen een keer per maand, dat vergt ongeveer 3 uur
  • Daarnaast beheert u een eigen portefeuille of project. Gemiddeld bent u daar 2 à 3 uur per week mee bezig. U bent flexibel uw tijd in te plannen, dat betekent dat u niet aan vaste uren per week of dag gebonden bent.
  • Afhankelijk van de rol binnen het bestuur of een eventueel project dat u wilt begeleiden zijn er vergaderingen met groepen binnen de parochie. U geeft leiding aan de vergadering en bepaalt het aantal keer dat bijeengekomen wordt.

Waar zou u het parochiebestuur mee kunnen helpen?

  • Vacature bestuurslid portefeuille communicatie`
  • Projectondersteuning van de overige bestuursleden

Meer informatie of u aanmelden kan bij onze vice-voorzitter Margriet Nota (vicevoorzitter@marthamaria.nl of 06 13199766) of Gusta Willems, portefeuillehouder communicatie (communicatie@marthamaria.nl of 06 29053554)

 

Meer nieuws

16 apr

Voorbereiding Eerste H. Communie 2024-2025

De eerste heilige Communie is een groot feest. Jezus die […]

13 apr

Informatieavond Vormsel 15 mei De Sleutel

We zien er naar uit te beginnen met de voorbereiding […]

24 mrt

Boodschap Veertigdagentijd Kardinaal Eijk

Kardinaal Eijk heeft een boodschap gepubliceerd voor de Veertigdagentijd die […]

25 feb

KBO Soest-Soesterberg-Baarn zoekt penningmeester

De katholieke bond voor ouderen met onze parochie als werkgebied […]

25 feb

Per 1 maart verlaat pastoraal werker Wies Sarot-Erkens de Martha […]

16 feb

Uitnodiging en cadeau bij het afscheid van Wies Sarot-Erkens

Zalig de voeten van de vreugdebode (vrij naar Jesaja 52,7) […]

1 feb