Wij zijn een rooms-katholieke geloofsgemeenschap en maken deel uit van de HH Martha en Mariaparochie. We komen iedere zondagmorgen samen in de H. Michaëlkerk, aan de Kerklaan 31 in De Bilt, waar je van harte welkom bent!
Adres
Kerklaan 31
3731 EE De Bilt
Hieronder vind je informatie over wie we zijn, welke activiteiten er plaatsvinden, nieuwsberichten, etc.
Voor communicatie maken we vooral gebruik van het Parochieblad M&M, van deze website, van de Nieuwsbrieven, die bijna iedere maand verschijnen en van de Weekmededelingen, die (bijna) iedere week verschijnen. Zij zijn hieronder te vinden bij Weekmededelingen.
Een overzicht van de vieringen vindt u op de Vieringen pagina van deze website.
Voor zowel de Weekmededelingen als de Nieuwsbrief is het mogelijk een digitaal abonnement te nemen. Indien u dit wilt kunt u een email sturen naar het secretariaat: info@katholiekekerkdebilt.nl.
Laatste nieuws:
Inmiddels, 11 juni, hebben we de hele feestelijke Paastijd al weer achter ons liggen; deze is op Pinksteren afgesloten, wat symbolisch gebeurt door het doven van de Paaskaars.
Inmiddels zitten we weer in de 'groene tijd', dat wil zeggen de tijd door het jaar. Dat wil niet zeggen dat er geen (Hoog)feesten meer zijn!
Het Hoogfeest van de H. Drie-Eenheid hebben we gehad, net als Sacramentsdag. En vrijdag 12 juni is het het Hoogfeest van het Heilig Hart van Jezus. Het Heilig Hart van Jezus is het zinnebeeld van de immense liefde van Jezus Christus voor God en de mensheid.
Ter gelegenheid hiervan ontvingen de donateurs van Stichting Kerk in Nood een bedankkaart voor hun steun; op deze kaart stond het volgende gebed, dat ook mooi aansluit bij de lezingen van 21 juni:
Heer Jezus Christus,
uit Uw doorboorde Hart stroomt liefde voor alle mensen.
Wij vertrouwen U allen toe die lijden om hun geloof.
Wees hun troost in verdriet, hun kracht in beproeving
en hun hoop in tijden van duisternis.
Laat Uw Heilig Hart ook in ons branden,
opdat wij met open handen en een bewogen hart
Uw liefde mogen doorgeven.
Zegen allen die geven, bidden en meeleven,
en verbind ons met elkaar in Uw liefde.
Heilig Hart van Jezus, wij vertrouwen op U.
Dinsdag 7 april is onze koster Remco vertrokken op zijn Camino naar Santiago de Compostela. Met een flinke groep uit onze gemeenschap hebben we hem uitgezwaaid, nadat hij van diaken Antoon van Gaans de pelgrimszegen had gekregen:
We mogen terugkijken op een prachtig Paasweekend waarin we zowel het lijden en sterven van onze Heer als ook Zijn verrijzenis hebben herdacht in een paar mooie vieringen, samen met onze broeders en zusters van de gemeenschap Sint Maarten uit Maartensdijk. In de kerk was een prachtige Paastuin te zien, ontsproten aan het creatieve brein van Mirjam:





























